Vedtægter for seniorklubben i A/S Arbejdernes Landsbank


 
 

§ 1Klubbens navn er AL - SENIORER
 
§ 2 

Klubbens formål er
At bevare de sociale relationer mellem tidligere og nuværende kollegaer
 At gennemføre kulturelle arrangementer for klubbens medlemmer
 At bevare kontakten til A/S Arbejdernes Landsbank

 
§ 3Alle ansatte i A/S Arbejdernes Landsbank og AL-Finans A/S, som er fyldt 60 år, samt pensionister og efterlønnere, hvis sidste arbejdssted har været Arbejdernes Landsbank, kan optages som medlemmer.
 
§ 4

Kontingentet fastsættes på den årlige generalforsamling
 Kontingentet betales årligt forud i januar
 Regnskabsåret er kalenderåret
 Udmeldelse skal ske skriftligt til kassereren med mindst 1 måneds varsel

 
§ 5

Generalforsamlingen, der er klubbens højeste myndighed, afholdes i januar kvartal. Generalforsamlingen indkaldes med 4 ugers varsel ved brev eller e-mail.

Forslag, der ønskes behandlet på den ordinære generalforsamling, skal være bestyrelsen i hænde senest 14 dage før generalforsamlingen.

Ekstraordinær generalforsamling kan skriftligt indkaldes med 5 dages varsel. Bestyrelsen kan indkalde til ekstraordinær generalforsamling, og skal indkalde senest 8 dage efter 1/10 af medlemmerne har fremsat ønske herom ved fremsendelse af motiveret dagsorden.

Dagsorden for en ekstraordinær generalforsamling:
1. Valg af dirigent
2. Indkomne forslag
3. Eventuelt

 
§ 6Generalforsamlingen afgør sager ved simpelt stemmeflertal. Hvis et medlem ønsker det, skal afstemningen være skriftlig. Ved personvalg kan afstemningen være skriftlig.
 
§ 7

Klubben ledes af en bestyrelse på 5 personer bestående af formand, kasserer, sekretær og 2 bestyrelsesmedlemmer. 

Formand og kasserer vælges for 2 år. Formand vælges i lige år og kasserer vælges i ulige år. Sekretær og øvrige bestyrelsesmedlemmer vælges for 1 år. 

På generalforsamlingen vælges revisor og revisorsuppleant for 1 år. 

Foreningen tegnes af kasserer i forhold til beholdninger. 


§ 8

Dagsorden for ordinær generalforsamling:
1. Valg af dirigent og referent
2. Beretning om klubbens virksomhed i det forløbne år
3. Godkendelse af det reviderede årsregnskab
4. Behandling af indkomne forslag
5. Fastsættelse af kontingent

6. Valg af formand, kasserer, sekretær og 2 bestyrelsesmedlemmer

7. Valg af 2 suppleanter
8. Valg af revisor og revisorsuppleant
9. Eventuelt

 
§ 9Der kan nedsættes faste udvalg og/eller ad hoc-udvalg, herunder også nedsættelse af udvalg, der kan arbejde på oprettelse af lokale seniorafdelinger på Fyn og i Jylland.
  
§10 


Klubbens ophævelse kan kun ske på en i dette øjemed indkaldt ekstraordinær generalforsamling, hvor der kræves mindst halvdelen af medlemmernes fremmøde og heraf skal 3/4 af de fremmødte stemme for forslaget.

Hvis ikke mindst halvdelen af klubbens medlemmer er mødt frem, indkaldes med 14 dages varssel til endnu en generalforsamling, hvor simpelt stemmeflertal er afgørende.

Ved klubbens ophævelse deles formuen mellem de eksisterende personaleklubber i A/S Arbejdernes Landsbank.

 

 

 

Vedtaget på den stiftende generalforsamling den 15. januar 2007.
Ændringer i §2 og §9 vedtaget på den ordinære generalforsamling den 5. marts 2008.
Ændringer i §9 vedtaget på den ordinære generalforsamling den 12. marts 2012.
Ændringer i §2 og § 3 og § 10 vedtaget på den ordinære generalforsamling den 11. marts 2013

Ændringer i §7 og §8 vedtaget på den ordinære generalforsamling den 13. marts 2023